18 Aralık 2012

Numan Çürüksu İle Keyifli Bir Söyleşi

Sabahspor temsilcisi Emre Aktürk, Orduspor'lubaşarılı futbolcumuz Numan Çüruksu ile keyifli bir söyleşi gerçekleştirdi. Bu röportajdan önemli olan yerleri derlemeye çalıştım. Röportaj gazete de yayınlanmasına rağmen bu röportajı bana ulaştıran Emre Aktürk'e teşekkürler.

Numan Çürüksu kimdir ? Futbola ilginiz nasıl başladı? 

Trabzon doğumluyum. Futbola Erdoğdusporda başladım. Aslında ailemizde futbol oynayan ağabeyimdi. Ağabeyimin antrenmanlarını izlemeye giderdim. Bir gün ağabeyimin antrenörü beni sahanın kenarında gördü ve yanına çağırıp bana bir top vererek sektirmemi istedi. Bende sektirdim. Futbola yeteneğim olduğunu söyleyerek, ertesi gün beni antrenmana çağırdı. Futbola bu şekilde başladım. Daha sonra ilerleyen yıllarda iş ciddiye dönüşmeye başladı. Mesleğimi, yaptığım işi sevemeye başladım. Sonraki yıllarda Sürmenespora transfer oldum. Başarılı bir sezon geçirdik. Daha sonrasında Sürmenesporla profesyonel bir takım olduk, yani şampiyon olduk. Sonrasında bunlar birbirini takip etti. 

En büyük hayaliniz ve gerçekleştirmek istediğiniz bir proje ya da idealiniz var mı? 
Şuandaki en büyük hayalim uzun süre süper ligde futbol oynamak ve bu şekilde devam etmek. Sonrasında da başarılı bir şekilde futbol hayatımı noktalayıp, kedimi geliştirerek başarılı bir antrenör olmayı düşünüyorum. Donanımlı ve yeterli bir şekilde bu işi yapmayı düşünüyorum. 

Şuan yaptığınız işin dışında ne iş yapmak isterdiniz? Size imkân sunulsa yine futbolumu seçerdiniz?
Kesinlikle yine futbolu tercih ederdim. Futbol her yönüyle çok güzel bir meslek. Tabi ki bazı sıkıntıları var. Zaman, zaman yoran tarafları da var, ama futbol derdiyle, kederiyle, keyfiyle çok güzel bir meslek. 

Bu meslek için gerekli yetenekler nelerdir? 
Öncelikle bir mesleği yapabilmek için gerekli yeteneğe sahip olmak gerekir. Bunun adı belki donanımlı olmak, belki meyilli olmaktır. Fakat sonrasında yeteneğin dışında istekli olmak ve çok çalışmak gerekir. Bu belki klişe bir laftır ama her işin başı çok çalışmaktır. 

Mesleğinizi seviyor musunuz? 

Çok seviyorum. Zaten futbol sevilmezse yapılmaz.

Futbola başlama ve devam ettirme sürecinde aileniz size yeterince destek oldu mu? 

Kesinlikle oldular. Zaten harika bir aileye sahibim. Babam, annem ve ağabeyimle ilişkilerimiz çok güzeldir. Problemsiz bir çocukluk geçirdim. İlişkilerimizin de iyi olması yaptığım işte iyi olmayı sağladı. Bunu da destek görmemden dolayı başardım. 

Ofspor’dan Orduspor’a transfer sürecinizden bahseder misiniz? 

Futbolda devamlı gelişmek zorundasınız. Ofspor’aSürmenespordan sonra gittim. Mustafa Akçay hocam beni Ofspor’a aldırdı.. O zaman Ofspor 3. ligdeydi. Gittiğim ilk sene şampiyon olduk ve 2. Lige yükseldik. Burada da bir iki sene başarılı sezonlar geçirdim. Dediğim gibi futbolda devamlı yükselmek ve kendinizi geliştirmek zorundasınız. Bu süreç sonrasında bir üst ligde olan Orduspor’dan teklif geldi. Ofsporda başarılı sezonlar geçirmem sebebiyle Orduspora transfer oldum. 

Futbolculuk hayatınızda unutamadığınız bir anınız var mı?

Tabi ki var. Ankara 19. Mayıs stadında oynanan ve Orduspor’un Gaziantep Büyükşehir Belediye ile oynadığı süper lige terfi maçıydı. Dakika 88'de attığımız golü hala unutamıyorum. Hala gözümün önünde. O an, beni futbol hayatımda çok etkiledi. 

En çok hangi pozisyonda oynamayı seviyorsunuz?
Futbolcu olarak en büyük özellikleriniz nelerdir?
 

Karakter ve yapı itibari ile savunmada oynamayı çok seviyorum. En iyi özelliğimde zaten kesici oluşum. Biraz yırtıcı bir stoperim ve oldukça inatçıyım. O yüzden savunmada oynamayı çok seviyorum. 

İlerisi için kendinize ne gibi hedefler koydunuz? 
Şu andaki hedefim, Süper Ligde başarılı bir oyuncu olarak uzun yıllar oynamak. Muhakkak her futbolcunun gönlünde yatan milli formayı giymektir.

Sizin gibi futbolcu olmak isteyen gençlere ne gibi tavsiyelerde bulunursunuz? 

Belki çok klasik cevap olacak ama, ilk önce çok sabırlı olmaları ve kesinlikle çok çalışmaları gerekiyor. Önlerine bu yolda çıkacak çok engeller olacaktır. Hiç birinden yılmamaları gerekir.
Bir gün gazetede Numan Çürüksu ile ilgili nasıl bir başlık görmeyi hayal edersiniz? 

Numan Çürüksu Milli Takımda, şeklinde bir başlık beni gerçekten çok mutlu eder. 

Dünyada Brezilya futbolcu yetiştirmek adına bir ekol durumunda. Türkiye’de ise bu tanıma Trabzon uyuyor. Bütün takımlara bakıldığında Trabzon’lu futbolcuların oluşuna şahit oluyoruz. Siz bunu neye bağlıyorsunuz? 

Öncelikle bölge olarak, doğa şartları olarak inatçı ve hırslı oluşları ön planda. Bende bir Trabzon çocuğu olarak çocukluğumuzdan beri şöyle bir şey vardır. Çocuk sokak da, okul bahçesinde, boş arsada nerde olursa olsun başka hiç bir oyun oynamaz. Futbol oynar. Bunun futbolu geliştirmesinde büyük katkısı vardır diye düşünüyorum. Zaten bizde de öyle olmuştur. Yani %80-85 futbola meyillidir. Çoğu zamanlarını futbolla geçirdikleri için futbola yetenekleri kendiliğinden gelişiyor. 

Bize zaman ayırdığın için çok teşekkür ediyoruz. Bundan sonraki futbol yaşantınızda başarılar diliyoruz. 
Gerçekten bu hoş sohbet için ben teşekkür ediyorum. Saygı ve sevgiyle kalın..

Emre Aktürk / Sabahspor
Derleyen : Furkan Candan

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuzu buraya giriniz...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...